Thursday, November 26, 2009

Färgkodad bokhylla



Funderar på att göra detta till dagens projekt. Älskar bokhyllor som möbel & finner stort nöje att botanisera i vilka böcker ett hem innehåller. Det sägs att man kan lära sig mycket om en person på det sättet. Det stämmer nog till en viss del men är säker på att det ligger mycket som bara samlar damm & skulle knaka oanvänt om man öppnade dem. Böckerna med blankast omslag och tuggummi-titlar kanske inte heller alltid är de mest representativa, men det är nog mixen som gör det. Hursom skall dessa båda kategorier nu färgkodas för att liva upp ytterligare. Nyfiken på om vi ens har en så färgglad palett som denna, känns mest svart vid första anblicken. Det återstår att se!
Bilder från Chotda

4 comments:

  1. Genomförde detta projekt härom veckan. Snyggt blev det, trots att vi endast har en liten stringhylla. Men bor man i ett litet kryp-in så får man nöja sig med det tills inskaffande av ett slott eller liknande har skett.
    Nu är jag på jakt efter gröna böcker för ännu mer optimalt resultat...

    ReplyDelete
  2. Man kan inte ha för många bokhyllor och så exakt vill jag har det också med mina böcker. Mycket inspirerande! Cilla

    ReplyDelete
  3. Måste erkänna att detta inte blev av idag men jag har inte gett upp! Någon gång ska det bli av & gillar kämparandan att köpa fler gröna böcker för optimalt resultat. Bra där!

    ReplyDelete
  4. Jag fixade det där för något år sedan. Snyggt men komplett omöjligt att hitta något.

    ReplyDelete