Tuesday, January 19, 2010

Hemma hos...vem?









Dags igen för en "hemma hos...vem?". Blev lite förvånad när jag såg denna skådespelerskas hem i The Hamptons. Trodde kanske att färgerna skulle bjuda på mer intressant variation, vissa rum var så pastelliga så att jag inte ens ville ha med dem...Men kvinnan har definitivt stil i övrigt, nu är det bara att gissa vem det är (om du inte redan med röntgenblick sett svaret på nedersta bilden). Ledtråd för ledtråd, tjuvkika inte.

Ledtråd 1: Skådespelerska med amerikanska rötter
Ledtråd 2: Lika hemmastadd i London som i New York och huset i The Hamptons
Ledtråd 3: Född 1972, vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll 1999 och spelar nu in The Danish Girl med svenska regissören Tomas Alfredsson.
Ledtråd 4: Äter och lagar gärna mat men allt skall vara nyttigt. Detta och mycket annat ryms i hennes forum och nyhetsbrev GOOP. (http://www.goop.com/). Se också egna träningshuset på bilden näst längst ner.
Ledtråd 5: Gift med en fantastisk musiker som bland annat skrivit låten "Fix you" till henne när hennes far gick bort.
Rätt svar här

Bilder av fotograf Eric Cahan för House and Garden

4 comments:

  1. jag gissade redan Gwyneth när jag såg bilden på hennes gym. Jag tror jag har sett någon bild därifrån någon gång. För övrigt hade jag inte trott att hennes hem skulle se ut så där. Men fint var det ju absolut.
    Snyggt svart kök!!!

    ReplyDelete
  2. Tog detta rakt av. Köket ganska läckert- men - med så mycket pengar ...?
    Kul grej - att vi som följer dig får gissa.
    Första gången jag hade rätt direkt.
    Eva

    ReplyDelete
  3. Kul att det var samma tavlor på första och andra bilden! Har hon likadana uppsättningar i hennes olika hem kanske?
    Älskar sängbilden! Har sett den i något annat sammanhang så visste inte att den tillhörde henne :)

    ReplyDelete
  4. bra gissat där alla 3! Roligt att det är samma tavlor, kanske gömmer sig den öppna spisen där bakom soffan vilket gör att de endast flyttat runt lite...? Eva, håller med dig - fanns det inte mer att hämta i färgval och val överhuvudtaget för den delen...? Må gott. Anna x

    ReplyDelete