Thursday, January 21, 2010

Lyx vs. budget

Lyx
Budget


Lyx

Budget



Gjorde några fynd igår. Älskar goda tvålar, doftljus och annat som sprider lite lyx. På den fronten råkar dock mina favoriter tillhöra den övre regionen av svenska kronor och slutligen kändes det alldeles för dyrt när jag insåg att det hade kunnat vara en weekendresa för summan dessa varor genererat under ett år. Så kan det förstås mycket väl få vara om man vill, men nu kände jag att det var dags för lite variation och hittade då dessa fina alternativ. Tvålen och handkrämen med märket Baylis and Harding från Lindex kostar 69 kr/styck och luktar jättegott. Doftljuset från Åhléns med jasminton kostade runt 50-lappen. Annars är klara favoriter just Molton Brown för tvål och krämer och doften Alabaster Lily från Seda France är rakt igenom förförisk och beroendeframkallande. Här hamnar vi mellan 300-400 kronor. Men nu är det dock lyxpaus mitt i lyxen så att säga och är mycket nöjd med det. Är du ändå inne på det dyrare alternativet så finns Molton Brown att köpa på bland annat NK och Seda France doftljus på K&Co.
Bild 1: från Molton Brown
Bild 2: Anna Gillar
Bild 3: Seda France
Bild 4: Anna Gillar

3 comments:

  1. Jag älskar ju vackra förpackingar och tycker budget alternativet Baylis and Harding ser minst lika fina ut som Molton Brown... måste prova.
    Doftljus däremot kan gärna vara lite lyxiga.. det är det värt :)

    xoxo,
    K

    ReplyDelete
  2. jag är ju beroende av det fina gula så kommer snart in och köper nytt :) x

    ReplyDelete
  3. K&co
    älskar också Seda France- beroendeframkallande och rekommenderas varmt
    absolut värt lyxen
    Ingrid

    ReplyDelete