Sunday, January 17, 2010

Mera Paris


Fick lite Paris-feber när jag skrev inlägget om Palais de Tokyo. Tankarna förde mig tillbaka till det år jag bodde där i ett alldeles fantastiskt litet chambre de bonne på sjätte våningen med utsikt väldigt lik bildens. Med öppen spis och ett separat rum utan fönster över korridoren med kokplatta, ett litet bord, garderob och underbart sittbadkar med tassar (som det också flitigt diskades i), var jag i himlen. Att dela toalett med övriga på våningen rörde mig inte i ryggen. Istället kröp jag och vännerna upp på taket för spontanpicknick med ost och vin och utsikt över taken. Det är något speciellt med de där första åren efter skolan.


Ps. Gick för övrigt upp 8 kilo det året. Ha ha, vin och ost är gott! Ds.
Bild från Sköna Hem

4 comments:

  1. Det är något speciellt med Paris....Så fort våren närmar sig rycker det lite extra i Parisnerven.
    Körbärsträd i Tuilerierna, konst och utsikt på Centre Pompidou, långa promenader, shopping i Marais och jazz i Montmartre och ost och vin lite överallt..... mmmm

    ReplyDelete
  2. La fille de Saint nom la BretecheJanuary 17, 2010 at 10:44 PM

    Jag tror jag gick upp 20 kg...

    ReplyDelete
  3. underbart! Då är vi två som gillar det franska köket och dess druvor :) Ax

    ReplyDelete