Thursday, January 28, 2010

Redaktionella väggar




Otroligt smart idé från Elding Oscarson när de fick i uppdrag att inreda designbyrån Oktavillas kontor i Stockholm. Med ett gäng hårt buntade tidningar har de skapat väggar till konferensrummet som inte bara är fina att titta på men också smarta ur återvinningssynpunkt samt ljudisolerande. Det här vore väl en briljant idé för vilken tidningsredaktion som helst. Kan förmodligen snart bygga en vägg här hemma också om så önskas då tidningskonsumtionen fortfarande är nästintill sjuklig.
Fotograf: Åke E:son Lindman

4 comments:

  1. jättesnyggt!! och jag älskar de gula stolarna!

    ReplyDelete
  2. äntligen vet jag vad jag ska göra med mina lass av tidningar som jag vägrar att slänga.
    Tack för toppentips
    Alma

    ReplyDelete
  3. det är aldrig förgäves att spara tidningar. Lägg på hög längs en vägg, bygg väggar, sätt under glasskiva så har du ett bord, lägg undan dem i något/några år och plocka sedan fram för att förundras och inspireras igen - både av fult och snyggt. Älskar att spara på tidningar! Men visst...de tar plats...Må gott! Ax

    Ps. Om du ändå planerar göra dig av med dem, ta pappersinsamling eller ännu bättre - kolla med sjukhus, mottagningar av olika slag, frisören eller annat så att dessa finingar går vidare istället för att gå i graven utan nytta. Ds.

    ReplyDelete